5 sposobów na udany poranek

Jak wyglada Twój poranek? Masz swoje rytuały bez których nie wyobrażasz sobie dobrego rozpoczęcia dnia? Nie pytam o toaletę poranna jednak o wszelkiego rodzaju inne sprawy do załatwienia.

Ja mam dość krótka To do list:

 

1.Ciepla woda z imbirem i cytryna na 30min przed posiłkiem

IMG_2632

Dlaczego?

  • Imbir działa rozgrzewająco, jest bogaty w substancje antybakteryjne, antywirusowe i przeciwzapalne
  • Poprawia samopoczucie, wspomaga prace wątroby i pomaga oczyścić ja z toksyn,
  • Poprawia przemianę materii i ułatwia spalanie tłuszczu
  • Działa moczopędnie, przez co wspomaga oczyszczanie nerek
  • Dostarcza witamin i mikroelementów

Sposób wykonania:

  1. Pokroj lub zetrzyj ok. 3cm korzenia imbiru i zalej wrzątkiem (ok. 100ml) i odstaw na noc.
  2. Ok. 30min przed śniadaniem uzupełnij szklankę o kolejne 100ml wrzątku i dodaj sok z 1/2 cytryny. Wymieszaj i wypij.

Napar ma dość specyficzny smak, dlatego tez zajęło mi trochę czasu żeby sie przyzwyczaić. Jeśli nie lubicie smaku cytryny możecie dodać odrobine miodu w celu osłodzenia napoju.

 

2.Krotki trening kardio

Jest to chyba jedna z najbardziej kontrowersyjnych praktyk funkcjonujących w świecie osób dbających o zdrowie i trenujących. Ma on zarówno wiele zalet jak i wad. Zwracając uwagę na obie strony medalu wykonuje go 2-3 razy w tygodniu maksymalnie 30-40min. Nie wykonuje treningu siłowego bądź o wysokiej intensywności, skupiam sie na marszobiegach i joggingu.

IMG_2043

Taki trening pozwala mi pozytywnie zacząć dzień. Uwierzcie bądź nie daje pozytywnego kopa energetycznego!

 

3.Przygotowanie lunchboxa dla mnie i mojego M.

Jesli nie przygotowałam czegoś do odgrzania dzień wcześniej, a w moim planie żywieniowym jest sałatka przygotowuje ja rano. Lubię, kiedy warzywa są świeże, dlatego tez warto poświecić 10min z mojego poranka.

 

4. Śniadanie! I oczywiście kawusia

To najważniejszy posiłek w ciagu dnia, dający energię i dobre samopoczucie na cały dzień. Jest ono szczególnie ważne dla osób aktywnych, dbających o zdrowie i smukła sylwetkę – jednym słowem? Kazdy kto chce być zdrowy musi śniadanie zjeść!

IMG_2737

 

5. 15minutowy spacer na stacje w celu złapania pociągu do pracy

 

Jest to czas dla mnie, kiedy to mogę posłuchać muzyki (zazwyczaj polskiego radia, żeby być ma bieżąco), pomysleć, zrelaksować sie. 15minut, które pozwala mi pozytywnie sie ‚zaprogramowac’ na kolejne 24 godziny.

 

IMG_2639

 

Piec prostych rzeczy, które staram  sie wykonywać każdego dnia, pozwalają mi one na spokojne i pozytywne rozpoczęcie dnia. Jeśli macie jakieś swoje sposoby koniecznie sie nimi podzielcie. Czekam na Wasze opinie w komentarzach.

You may also like

  • Konkretny poranek 🙂 Kilka razy próbowałam wody z imbirem i cytryną, ale źle na mnie działała.

    • Okularnica

      Mysle, ze kazdy musi znalezc indywidualnie co dla niego jest dobre. Ja moge zachwalac jaka to woda z imbirem i cytryna jest dobra dla zdrowia, ale nie kazdemu ona pasuje 🙂 Masz jakies swoje ulubione ‚zamienniki’ ?

  • Ciepła woda z miodem i cytryną to u mnie już poranny rytuał w okresie jesienno-zimowo-wiosennym. Świetna mikstura, ktora nieźle rozgrzewa organizm z rana 🙂
    No i te wszelakie pudełeczka z domowym jedzonkiem – moja codzienność 🙂 Moja torebka jest wiecznie napakowana smakołykami, które są zdrowe i pożywne. Warto więc wyrobić sobie taki nawyk i wcielać go w życie – a organizm nam się dobrze za to odpłaci 🙂

    • Okularnica

      Dokladnie! Zdrowe nawyki z czasem zajmuja nam coraz mniej czasu i nawet nie zauwazamy, kiedy dokonujemy zdrowych wyborow bo przychodzi to calkiem naturalnie. Najwazniejsze to dbac o nasze cialo i zdrowie bo mamy je tylko jedno 🙂

  • Ależ apetycznie wygląda to Twoje śniadanie! <3

    • Okularnica

      Dziekuje 🙂

  • Spacerek najważniejszy! Nie mogę się przekonać do picia imbirowych napojów, ale za to preferuję wodę z cytrynką i miodem(lub bez ) na czczo. Kawy też nie pijam, dlatego mój relaksik odbywa się przy zielonej herbatce 🙂

    • Okularnica

      Najwazniejsze to znalezc indywidualny sposob na relaks i sie nim cieszyc 🙂 Milego dnia!

  • Mój dzień wygląda podobnie 🙂 ostatnio też dodałam treningi z rana na lepsze samopoczucie w ciągu dnia 🙂 pozdrawiam!